רשימת מלאי

מתוך דניאל המרכז לשכר והנהלת חשבונות
קפיצה אל:ניווט, חיפוש

רשימת מלאי

Line.png Line.png Triangle.png Triangle.png

רשימת מלאי מוגדרת ב-"הוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות), תשל"ג-1973" [1]:

צורת הרשימה

  • רשימת מלאי תכלול:
    • מספר עוקב לכל דף
    • תאריך
    • שם האחראי על הספירה
    • המקום בו מוחסן המלאי
    • תיאור הסחורה באופן המאפשר את זיהוי סוג הסחורה. סחורה מיושנת, מקולקלת, פסולת וכן סחורה השייכת לאחרים, יצויינו בהתאם.
    • היחידה שלפיה נמדדת הכמות
    • כמות
    • שמות הסופרים
    • חתימת הסופרים על כל דף

נוהל ספירה

בעל העסק אשר חייב לבצע ספירת מלאי, יבצע אותו ביום האחרון של השנה, ויכלול בו את כל הסחורה שבבעלותו או ברשותו, כולל סחורה השייכת לאחרים. בפני בעל העסק שתי אפשרויות:

  1. בעל העסק רשאי לספור את המלאי בתוך חודש ימים לפני סוף השנה או לאחריו, ולערוך לאחר מכן את ההתאמות הנדרשות לקביעת ערך המלאי נכון לסוף השנה. אך אם בחר לבצע את הספירה למעלה מ-10 ימים לפני סוף השנה או לאחריו, יודיע על כך בכתב מראש לפקיד שומה מס הכנסה.
  2. בעל עסק המנהל ספר תנועת מלאי בצורה המאפשרת קביעת יתרות בכל רגע נתון, רשאי לבצע ספירה במועדים שונים במשך השנה, בתנאי שספר כל פריט לפחות אחת במשך השנה, וערך רשימת מלאי של הפריטים שנספרו ביום הספירה או ציין את תוצאות הספירה בספר תנועת מלאי והביא בחשבון את התיאומים הדרושים בעת עריכת רשימת המלאי נכון לסוף השנה. לבחירת אפשרות זו, יש להודיע על כך בכתב לפקיד שומה מס הכנסה לא יאוחר מתחילת השנה. פקיד השומה רשאי תוך 4 חודשים מתחילת השנה להורות לו בכתב על ביצוע הספירה לפי האפשרות הראשונה.


יצירת קשר

דניאל - המרכז לשכר והנהלת חשבונות בע"מ

משרד 353, קומה 3, התע"ש 20, כפר סבא