פתיחת התפריט הראשי

ספרים, או ספרי העסק, היא כינוי לפנקסים פיזיים או קובץ מחשב שבו נשמרים כל פרטי העסקאות של העסק, לרבות הכנסות והוצאות, רשימות לקוחות וספקים, תנועות בבנקים וכרטיסי אשראי. בעבר נוהלה הנהלת החשבונות על גבי פנקסים פיזיים, אך כיום כמעט כל העסקים מנהלים ספרים דיגיטליים, באמצעות תוכנות ייעודיות המאושרות על ידי מס הכנסה.

בתקנות הוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות), תשל"ג-1973, המכונה בלשון העם "הוראות ניהול ספרים", הוגדר המונח "ספר" - פנקס שבו נרשמו פעולות, לרבות כרטסת או קובץ קבוע.

ספרי העסק מורכבים מכרטסות רבות, כאשר כל כרטסת מיועדת לתיאור סוג עסקה מסוים (כגון כרטסת הכנסות, כרטסת הוצאות ביגוד) או לקוח/ספק, וכיוצא בזה. מרגע שנרשמה עסקה (בין אם בהנהלת חשבונות חד-צידית ובין אם בהנהלת חשבונות כפולה), נהוג ולעתים חובה, להפוך את הקובץ ל"קבוע", כך שלא ניתן יהיה לשנותו בעתיד, כדי למנוע זיופים, טעויות והונאות.


יצירת קשר

דניאל - המרכז לשכר והנהלת חשבונות בע"מ

משרד 338, קומה 3, התע"ש 20, כפר סבא