פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 1,031 בתים ,  16:29, 30 בדצמבר 2020
אין תקציר עריכה
פעילות העמותה מוצהרת במסגרת המטרות המוצהרות בתקנון העמותה. חל איסור לחלק רווחים לחברי העמותה, ויש לרשום את העמותה ברשם העמותות.
עמותה חייבת להלן נקודות עיקריים, הנוגעות להיבטים החשבונאיים וחובת הדיווח מול רשם התאגידים:* יש לפתוח תיק ב[[מע"מ]] ולקבל '''תעודת מלכ"ר'''.* יש לפתוח תיק ב[[מס הכנסה ניכויים]], אם העמותה מתכוונת להעסיק עובדים.* בעמותה עם מחזור של עד 750,000 ש"ח, יש לנהל [[הנהלת חשבונות חד צידית|מערכת חשבונות שבה נרשמות הכנסותיה והוצאותיה. בעמותות ישנן כאלה שפעילותן הכספית מצומצמת ביותר ואף אפסית חד-צידית]] (עיקר הפעילות בהן מבוסס על הזמן שתורמים חברי העמותהרישום הכנסות והוצאות). מעל 750, וכאלה שמחזורן מגיע למאות מיליוני 000 ש"ח.  לצורך עריכת ה- יש חובה לנהל [[דוחות כספיים|דוחות הכספיים השנתייםהנהלת חשבונות כפולה]] ניתן להיעזר בשירותיו של רואה חשבון. יש לדאוג לאסוף חשבוניות וקבלות מספקים, וכן להנפיק "קבלה תרומה" לתורמים. בעמותות שמחזורן העסקי עולה על 1.2 מיליון ש"ח קיימת חובה למנות רואה חשבון ולבקר את הדוחות הכספיים. גם עמותות קטנות יותר עשויות לבקש לערוך דוחות כספיים, לשם השקיפות ולדרישת חבריה.* לאחר פעילות של שנתיים, יש להגיש דיווח שנתי לצורך קבלת '''אישור [[ניהול תקין]]'''. הדיווח יכלול דיווח לשתי שנות פעילותה.* לאחר קבלת אישור ניהול תקין, אשר תקף לשנה או לשנתיים, יש לפנות לפתוח תיק ב[[מס הכנסה]], ולהגיש בקשה לקבלת הכרה כמוסד ציבורי לפי ס' 46 לפקודה.* לאחר קבלת ההכרה, יש להמשיך ולהגיש דיווחים שנתיים או דו-שנתיים לרשות התאגידים בזמן (עד חודש יוני, עבור השנה שחלפה).
חברתנו נותנת [[שירותי הנהלת חשבונות]] לעמותות, כמו גם עריכת [[דוחות כספיים]]. לפרטים נוספים, צרו קשר עם החברה.