פתיחת התפריט הראשי

שינויים

נוספו 146 בתים ,  16:34, 30 בדצמבר 2020
אין תקציר עריכה
* יש לפתוח תיק ב[[מע"מ]] ולקבל '''תעודת מלכ"ר'''.
* יש לפתוח תיק ב[[מס הכנסה ניכויים]], אם העמותה מתכוונת להעסיק עובדים.
* בעמותה עם מחזור של עד 750,000 ש"ח, יש לנהל [[הנהלת חשבונות חד צידית|מערכת חשבונות חד-צידית]] (רישום הכנסות והוצאות). מעל 750,000 ש"ח - יש חובה לנהל [[הנהלת חשבונות כפולה]]. יש לדאוג לאסוף חשבוניות וקבלות מספקים, וכן להנפיק "קבלה תרומה" לתורמים. יש להימנע ככל הניתן מביצוע תשלומים במזומן לספקים (אלא במסגרת "קופה קטנה"). בעמותות שמחזורן העסקי עולה על 1.2 מיליון ש"ח קיימת חובה למנות רואה חשבון ולבקר את הדוחות הכספיים. גם עמותות קטנות יותר עשויות לבקש לערוך דוחות כספיים, לשם השקיפות ולדרישת חבריה.
* לאחר פעילות של שנתיים, יש להגיש דיווח שנתי לצורך קבלת '''אישור [[ניהול תקין]]'''. הדיווח יכלול דיווח לשתי שנות פעילותה.
* לאחר קבלת אישור ניהול תקין, אשר תקף לשנה או לשנתיים, יש לפנות לפתוח תיק ב[[מס הכנסה]], ולהגיש בקשה לקבלת הכרה כמוסד ציבורי לפי ס' 46 לפקודה.* לאחר קבלת ההכרהכמוסד ציבורי, יש להמשיך ולהגיש דיווחים שנתיים או דו-שנתיים לרשות התאגידים בזמן (עד חודש יוני, עבור השנה שחלפה).
חברתנו נותנת [[שירותי הנהלת חשבונות]] לעמותות, כמו גם עריכת [[דוחות כספיים]]. לפרטים נוספים, צרו קשר עם החברה.