להלן מדריך לפתיחת עוסק מורשה.
פתיחת תיק במע"מ
ניתן לפתוח תיק במע"מ לבד - לשם כך יש למלא טופס 821 (פתיחת תיק במע"מ). כמו כן, צריך להצטייד במסמכים הבאים:
- צילום תעודת זהות
- צילום שיק מבוטל או אישור ניהול חשבון בנק מאתר הבנק
- הסכם שכירות או רכישת משרד/חנות (אם העסק לא בבית)
- הסכם עם לקוח פוטנציאלי או הצעת מחיר ללקוח פוטנציאלי או תעודת עיסוק או רישיון עיסוק
יש לגשת פיזית לפקיד מע"מ סמוך למקום העסק (או מקום המגורים אם העסק בבית). בסיום התהליך תקבלו תעודת עוסק מורשה.
שימו לב, החברה נותנת שירותי פתיחת תיק וחוסכת ממכם את ההתעסקות בטפסים אלו ובהגעה לפקיד שומה. לקבלת הצעת מחיר, פנו אלינו בטלפון 052-5454-813.
פתיחת תיק במס הכנסה
לאחר פתיחת התיק במע"מ, יש לפתוח את התיק במס הכנסה. פתיחת התיק נעשית בטופס 5329 (פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה). צריך לגשת פיזית לפקיד שומה עם הטופס או לסרוק ולשלוח אותו דרך מערכת פניות הציבור (מערכת מפ"ל). לא צריך לצרף מסמכים - אך שימו לב שצריך לפתוח את התיק במס הכנסה רק לאחר קבלת תעודת עוסק מורשה.
פתיחת תיק בביטוח לאומי
לאחר פתיחת התיק במס הכנסה, יש לעדכן מעמד עצמאי בביטוח לאומי. העדכון נעשה בטופס 6101 (דוח שנתי לביטוח לאומי) או בגרסה המקוונת.
בביטוח לאומי יקבע את המעמד כעצמאי, בין אם "עצמאי רגיל" ובין אם "עצמאי שאינו עונה להגדרה", לפי הנתונים בטופס 6101 הנ"ל. להלן הסבר קצר לעניין המעמד:
- עצמאי שאינו עונה להגדרה: זהו עצמאי עם הכנסות חודשיות נמוכות שגם עובד מעט שעות בשבוע. עצמאי זה משלם דמי ביטוח מינימליים ומנגד הוא אינו מבוטח בגין הכנסתו כעצמאי. אם העצמאי הוא גם שכיר - הוא אינו נדרש לשלם דמי ביטוח כלל.
- עצמאי "רגיל": זהו עצמאי שאינו "עצמאי שאינו עונה להגדרה". עצמאי זה נדרש לשלם דמי ביטוח לאומי גם אם הוא שכיר ומנגד הוא מבוטח באופן שדומה מאוד לביטוח לאומי של שכירים.
הגשת דיווחים חודשיים/דו-חודשיים
יש 3 דיווחים שצריך לעשות מידי חודש/חודשיים:
- דיווח חודשי/דו-חודשי למע"מ: יש לערוך הנהלת חשבונות בתוכנה שאושרה על ידי רשות המיסים. לקוחות החברה מקבלים מערכת להפקת חשבוניות והנהלת החשבונית נעשית באמצעות מנהל חשבונות מקצועי. מי שמעוניין לעשות זאת בעצמו - ניתן להירשם לאתרים שונים כגון חשבונית ירוקה/iCount ובהם לנהל הנהלת חשבונות. צריך להקפיד לרשום חשבוניות בהתאם להוראות ניהול ספרים וחוק מע"מ. הדיווח לרשויות נעשה על ידי החברה, ומי שמעוניין להגיש דוח באופן עצמאי - יכול לעשות זאת דרך אתר רשות המיסים.
- דיווח חודשי/דו-חודשי למס הכנסה: יש לשלם מקדמות למס הכנסה בהתאם לשיעור שנקבע על ידי רשות המיסים. התשלום מהווה מקדמה. חישוב המס הסופי נעשה בדוח השנתי. חברתנו בודקת את סבירות שיעור המקדמות שנקבע ולכן רצוי להתייעץ עימנו על מנת לוודא שהמקדמות משקפים נכונה את המיסים הצפויים בעסק. כמובן, מנהל החשבונות מטעמנו מבצע את הדיווח והתשלום גם עבור המקדמות למס הכנסה. מי שמעוניין לבצע דיווח עצמאי - יכול לעשות זאת באתר רשות המיסים.
- תשלום מקדמות לביטוח לאומי: יש לשלם מידי דמי ביטוח לאומי. תשלום זה מהווה מקדמה בלבד
הגשת דוחות שנתיים
דוחות ואישורים נוספים
להורדת הטופס
יצירת קשר
דניאל - המרכז לשכר והנהלת חשבונות בע"מ
משרד 338, קומה 3, התע"ש 20, כפר סבא
-
טלפון
09-771-0071 -
נייד
052-5454-813 -
דוא"ל
daniel@dann.co.il